onsdag den 12. september 2012

Første dag(e) i skole!

Som sagt går jeg på GK high school hvilket er en ret stor skole! Det er dog lykkedes mig at komme til tiden til alle klasserne!

Mit skema er ikke svært, men det er bestemt heller ikke nemt!

Sådan her er mit skema for første semester ud (1. semester er til d. 25 januar). 4 af klasserne var nogle jeg bare skulle have(geometry, biology, US studies, communication art), og 2 af dem valgte jeg selv(french, photography).





1. Geometry. Det er pretty much bare en matematik klasse. Man kan tage mange forskellige (algebra 1- 2-3, pre-calculus, AP calculus, trigonometry) men jeg fik geomerty  De ting vi har lært so far er ting jeg lærte i 9. klasse, så derfor er det ikke så svært endnu. (meen det at alle udtrykkene er på engelsk gør det en del svære)!

2. Digital photography. Indtil vidre har vi bare været på computeren og oprettet photoshop accounts (how exiting). Der går lidt tid inden vi begynder med billeder eftersom alle skal have en SD card. Det tager åbentbart lang tid for folk.. Men syntes det er vildt fedt at man kan tage en photography class + computer rummene er talt fyldt IMacs! ahhh, syntes det er total awesome!

Careeres
Den står nederest på skemaet, men den ligger mellem 2. og 3. period.. logisk.... Men det er bare en klasse som tager 20 min hvor man ikke laver det vilde. Idag svarede vi bare på spørgsmål om skolen, så  det er ikke en svær klasse overhovedet!

3. U.S Studies er en amerikansk historie klasse. Lige for tiden har vi om "amendments to the constitution of the United States of America" (google det hvis du vil vide hvad det er).. Det er en blanding af svært og kedeligt. Mr. Zackula er dog sød nok. Alle de andre elever har en test imorgen om alle mulige love, men han sagde at jeg ikke behøvede at tage den (win!)!!

4. French.. Der er ikke det vilde at fortælle om det.. det er bare en normal fransk klasse. Men fordi skolen er så stor er lunch delt om i 3. Derfor har vi en halv fransk time, så lunch, og så resten af fransk timen... ret mærkeligt...

angående lunch.. når man er på en stor skole ved INGEN at man udvekslings student, hvilket gør at folk er lidt lige glade med en og spør ikke om noget... første dag satte jeg mig sammen med Hannah og Hannah fra min fransk klasse. Det var dog ret mærkeligt for deres venner kom også og alting blev bare ret akavet... I dag valgte jeg bare at sætte mig et sted og spise.. den beslutning gjorde så også at jeg lignede en total loner... Men så lige pludselig kom 2 søde piger hen til mig og begyndte at snakke med mig og de freakede total ud(på den gode måde) da de fandt ud af jeg var fra danmark. Så nu har jeg fået lunch buddies og behøver ikke være loner mere. yay me!

5. Communication arts er en ganske almindelig engelsk time. Lige nu har vi om forbidden errors og greek roots. Greek roots er sådan mærkelige ord man skal splitte op i små ord og danne en mening. For eksempel "Philanthropy". Phil= Love, Anthro= mankind, Py= ingenting.. orden betyder derfor "the love of mankind"

6. Biology, sidst men ikke mindst biologi.. ikke det store at fortælle om biologi. Der er ligesom geometry ikke så svært, men fordi alle udtryk er på engelsk er det svært alligevel..

Efter skole tager jeg lige for tiden bare hjem fordi der er der tonsvis af lektier.. (øv)...
Men jeg talte med the volleyball coach idag, og hun sagde at efter som jeg missede try out så kunne jeg prøve at komme på tirsdag og træne med. Hvis jeg er god nok kommer jeg måske på holdet, hvis jeg sucker(hvilket jeg lidt gør) såå øhh ja... vi må se hvordan det går!

Det var alt for nu!

P.s min mine seneste obsession er Arizona green tea, og min nyeste fund, sundance! Arizona er kold grøn the som smager lidt af ice tea, og sundance er halv limonade og halv ice tea.


uhh uhh og Sour Patch Kids og Swedish Fish er såååå yummy!!! nomnom.. der er så mange gode ting her over... har på fornemmelsen at jeg bliver fed inden jeg kommer hjem....


Pps. Folk har de mærkeligste spørgsmål! Har bla. fået
"Do you have facebook in Denmark?"
"So which state is Danmark in?"
"Do you speak german in denmark?"

-Matilde xx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar