onsdag den 28. november 2012

Thanksgiving, Black Friday & Fødselsdag


Thanksgiving!

Thanksgiving er basically 4 dag-1 uge (alt efter hvor i USA man bor, GKHS=4 dage) hvor man for fri fra skole for at spise... good job america!
Det er en "national holiday" hvor familien samles, og man fejre det man er thankfull for. Det er rigtig hyggeligt, og man for spist alt for meget kalkun! 
Jeg glemte at tage billeder, men min værts-far lavede seriøst det læææææækreste mad... yummy!

Black Friday!
Jeeeeezz I swear americans take their shopping VERY seriously..
Black friday en stor "shoppe" dag. Det er en masse butikker som holder crazy udsalg hvor man altså kan spare en hel del! Black friday er normalt dagen efter thanksgiving, og foregår hele dagen og natten. I år startede de bare dagen før, altså på thanksgiving. Så efter vi havde spist god mad hele dagen satte vi os ind i en bil og kørte til den nærmeste Walmart!
Udsalget på de ting vil skulle havde startede kl. 20, men vi var allerede ved Walmart og stod i kø til de ting vi skulle have omkring kl. 17-17:30. (det skal dog lige siges at tingene der er på udsalg er i begrænsede mængder, så man skal være hurtig hvis man vil have noget)
Vi skulle have 3 forskellig ting, så min host-mom, host-sister og jeg stillede os hver ved en af tingene.
Så der stod jeg i ca. 3 timer og ventede på et eller andet computer spil...
Alting var pakket ind i plastik, og man måtte ikke åbne det for at tage det man skulle have. Lidt efter lidt begyndte folk dog at åbne plastikken bare så spillene var ude og klar til at snuppe kl. 20..
Der var kun ca. 7 spil af den slags jeg var blevet bedt om at tage, og der stod ca. 15-20 mennesker rundt om som alle var ude efter 1-2 spil.
Da der var ca. 15 minutter tilbage tænkte jeg bare at det ville da være mega surt at vente i 3 timer hvis jeg ikke fik et spil, så da jeg lidt efter fik øje på min værts-mor tog jeg bare et af spillene før tid(som den lille rebel jeg er), så vi kunne komme videre til kassen hvor vi også skulle vente...dog ikke så lang tid!
Da vi endelig blev færdige og skulle til at køre ud fra parkerings pladsen er der uheldigvis to personer der bliver kørt over få biler foran os, så vi ikke kan komme videre.
(Det var åbenbart en ældre mand som havde drukket og uheldigvis kom til at trykke på gassen i stedet for bremsen. Det resulterede i at han ramte et par, hvor kvinden blev kørt over og sad fast under hjulet, og  manden blev ramt forfra og slog sit hovede)
Øv øv, vi besluttede dog at bakke ud af parkeringspladsen, for ellers kunne vi blive holdende der i et par timer hvilket vi ikke ville.
Da klokken blev midnat tog vi til Kohls. Jeg fandt ikke så mange ting, så fik kun købt nogle yoga pants på udsalg! win!
Efter Kohls var kl. 1 om natten, men vi magtede ikke mere shopping så vi tog bare hjem og sov.

Fødselsdag!
Wuhuu Sweet Sixteen! haha havde en super hyggelig dag med min værtsfamilie! Vi tog ud og spiste på Red Robin og til et Hockey game! Desværre tabte vores hold (T-birds) men oh well, det var stadig sjovt!

Det var ikke mening der skulle gå så lang tid mellem indlægge og jeg undskylder meget, haha. Vil prøve at holde bloggen lidt mere opdateret!

Undskylder any stavefejl..

-Matilde xx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar